انواع جاده و خیابان

چه تفاوتی بین جاده و خیابان وجود دارد؟

در کتابچه راهنمای خیابان ها (2007) ، اداره حمل و نقل (DfT) تعریف روشنی هاش سبک ۴۰ کره از خیابان ها و جاده ها ارائه می دهد: انواع جاده و خیابانسیستم ساخت آمریکا چیست؟جاده ها اساساً بزرگراههایی هستند که عملکرد اصلی آنها تطبیق حرکت ترافیک موتور است.خیابانها به طور معمول با ساختمانها و فضاهای عمومی پوشانده می شوند ، و در حالی که حرکت هنوز یک عملکرد اصلی است ، چندین مورد دیگر نیز وجود دارد که عملکرد مکان مهمترین آنها است.

انواع جاده و خیابان

تعادل “مکان” و “حرکت”

«مکان» و «حرکت» دو م componentsلفه اساسی طراحی خیابان هستند که مکان در اولویت حرکت قرار دارد. راهنمای توسعه راه های ملی SCOTS (NRDG) این رابطه را چنین تعریف می کند:قیمت تیرآهن اصفهان در تهرانstatus وضعیت مکان اهمیت یک خیابان ، محل اتصال یا بخشی از خیابان را نشان می دهد و بنابراین در نظر گرفتن مکان در طراحی شبکه های حمل و نقل خوب بسیار مهم تلقی می شود.

مثلا:

Manual for Streets (2007) توضیح می دهد که انواع شخصیت های خیابانی در تحولات مسکونی جدید باید توسط اهمیت نسبی هر دو مکان و عملکردهای حرکتی تعیین شود. نمایه های ساختاری ضدزنگ اکنون در Revit موجود است NRDG همچنین اظهار داشت که چیدمان خیابانی که نتواند انواع کاراکترهای خیابان و فرکانس کاربران آن را تشخیص دهد ، با توجه به ساختار وسیع شبکه خیابانی نیز ممکن است شکست بخورد.قیمت ورق ساختمانیهر خیابان ، در حالی که مکان قبل از حرکت را در نظر می گیرید ، باید همه عملکردها و ملاحظات مرتبط را متعادل کند تا نتیجه ای پایدار و سازگار ارائه دهد. انواع جاده و خیابان

انواع جاده ها

انواع مختلفی از جاده ها با عملکردهای واتر جت چیستاولیهخاص و خاص وجود دارد. 5 نکته ایمنی هنگام کار با فولاد و لوله ها Designing Streets (2010) خلاصه ای از انواع مختلف جاده ها را ارائه می دهد:

جاده های استراتژیک

این موارد باعث ایجاد ترافیک عمده بین مراکز جمعیتی و فعالیت اقتصادی در سطح ملی و منطقه ای می شود.

جاده های اصلی یا خیابان های اصلی

در محدوده شهری اینها ترافیک را از جاده های استراتژیک به خیابان های مسکونی یا جاده های صنعتی پیوند می دهند. آنها شامل “شریانی” از طریق مسیرها و “خیابان های مرتفع” چند منظوره با کاربردهای مختلط (حداقل بخشی از طول آنها) هستند ، دسترسی به خواص و سایر امکانات را فراهم می کنند. ساخت پل و نقش فولاد در آن به احتمال زیاد مسیرهای حمل و نقل عمومی هنگام بهبود یا اتصال به توسعه جدید ، به تعادل دقیق مکان و حرکت احتیاج دارند. انواع جاده و خیابان

خیابان های مسکونی

دسترسی به املاک و مسیرهای موجود در یک منطقه مسکونی را فراهم کنید. بعنوان اتصالات ثانویه ، مسیرهای حمل و نقل عمومی بسیار کم است.

خطوط مسکونی و خدماتی

اینها فقط دسترسی به املاک درون یک منطقه مسکونی را فراهم می کنند. این خیابان های درجه یک می توانند میو ، ون یا حیاط باشند.

جاده های صنعتی

محل های صنعتی / تجاری و چند منظوره و پارکینگ و خدمات مربوطه را به جاده های اصلی یا استراتژیک مرتبط کنید. هنگامی که در مرزهای شهری ممکن است برخی از عناصر خیابان های طراحی استفاده شود ، بستگی به زمینه و ارزیابی سازگاری آینده دارد ، اما تعادل به سمت حرکت وسیله نقلیه است. انواع جاده و خیابان

فلزنقره فولاد آلیاژی فلز طلا
ورق سیاه فولاد کربن فلز برنز
ورق آلیاژی فولاد استنلس استیل فلز برنج
ورق رنگی فولاد اهواز فولاد

 

  1. مسیرهای دیگر ، مخصوص وسایل نقلیه موتوری نیستند:
  2. پیاده روها: یک مسیر عابر پیاده است که به یک راه آهن پیوسته است.
  3. مسیرهای پیاده روی: یک مسیر عابر پیاده که با یک واگن همسایه نیست.
  4. مسیرهای دوچرخه سواری: مسیری دوچرخه سوار است که به یک راه آهن پیوسته است.
  5. پیست دوچرخه سواری: مسیری که دوچرخه سوار نیست و مجاور یک جاده نیست.
  6. سطوح مشترک: خیابان یک سطح قاچاق کم که به طیف وسیعی از انواع کاربر سرویس می دهد ، معمولاً به خیابان های مسکونی محدود می شود که سرعت ترافیک از 10 مایل در ساعت بیشتر نیست.

بزرگراه ها

بزرگراه راهی استراتژیک برای جابجایی عمده ترافیک بین مراکز جمعیتی است و در انگلستان به عنوان “جاده مخصوص” طبقه بندی می شود – جاده ای که در آن انواع خاصی از ترافیک ممنوع است. انواع جاده و خیابانمقایسه گیج ضخامت فلز برای کاربردهای فولادیشبکه مسیر اصلی (PRN) PRN ، در انگلستان ، جاده هایی را بین مکان های دارای اهمیت ترافیک در سراسر انگلستان تعیین می کند ، با هدف فراهم کردن مسیرهای قابل شناسایی برای دسترسی به کل کشور (DfT ، 2012). PRN از مجموعه ای از مکان ها (مقصد اولیه) که توسط اداره حمل و نقل انتخاب شده و سپس توسط جاده ها (مسیرهای اصلی) انتخاب شده توسط مقامات بزرگراه محلی ساخته شده است.PRN یک موضوع واگذار شده است. چندین مسیر اصلی بین انگلیس و اسکاتلند یا انگلیس و ولز انجام می شود ، به این معنی که همکاری بین ارگان های بزرگراه ها در آن سوی مرزها مورد نیاز است. معیارهای تعریف یک مقصد اصلی از جهت هدف انعطاف پذیر است ، به منظور اجازه می دهد PRN به کل کشور خدمت کند.همه مسیرهای اصلی از یک جاده A یا دنباله ای از جاده های A تشکیل شده اند و یک مسیر مداوم بین دو مقصد اصلی را تشکیل می دهند. تمام جاده های انگلستان (به استثنای بزرگراه ها) در چهار دسته زیر قرار دارند: انواع جاده و خیابان

جاده ها

جاده های اصلی برای ایجاد ارتباطات حمل و نقل در مقیاس بزرگ در داخل یا بین مناطق در نظر گرفته شده اند.

جاده های B

جاده ها برای اتصال مناطق مختلف و تغذیه ترافیک بین جاده های A و جاده های کوچکتر در شبکه در نظر گرفته شده اند.

بدون شماره طبقه بندی شده است

جاده های کوچکتر برای اتصال جاده های طبقه بندی نشده با جاده های A و B در نظر گرفته شده اند و اغلب یک ملک مسکونی یا یک دهکده را به بقیه شبکه متصل می کنند. مشابه “جاده های جزئی” در نقشه Ordnance Survey و گاهی اوقات به طور غیر رسمی به عنوان جاده C شناخته می شود.

طبقه بندی نشده

جاده های محلی در نظر گرفته شده برای ترافیک محلی. اکثریت قریب به اتفاق (60٪) جاده های انگلیس در این گروه قرار دارند.این مقاله اولین بار توسط ICE در تاریخ 30 مارس 2016 با عنوان ‘کدام بزرگراه و چرا منتشر شد؟ مروری بر جاده ها ، خیابان ها و هدف آنها. نوشته شده توسط آدام کرکوپ.